M: Syndejä 25-27-29 kpl
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan
Syndilistaa päivitetty.
Syndilista (ostovuosi ja dealer-hinta alv 0%)
1 x Millennium M (2012, á 747e!)
8 x Mini M (2012, á 145e = 1.160e)
2 x Medium Cylinder K1,5 m (2011, á 122e = 244e)
2 x Medium Cylinder K1,5 m (uusi, 2012, á 122e = 244e)
6 x Giant Beam = vanha paksumpi snake (2012, á 114e = 684e)
4 x Elbow valkoinen (2013, á 108e = 432e)
yht. 23 kpl / 3.511,00
Lisätiedot
*väri Millennium standard sininen/musta
*laatu SupairballTM Pro Series eli parempi kangas, vesitaskut ja kahvat
Hinta
*dealerhinta uutena 3.511,00 (+ alv 24%)
*käytetyn alennus >43%
*tarjoushinta 1.995,00 (+ alv 24%)
+ pari kolme neljä puuta (Tr) ja ehkä pari maijaa (Mt) tarjolla myös uuden PSP-päivityksen "takia".
Kunto
Olleet koko kauden ilmoissa ja pystyssä vesitaskujen avulla joko Ässä Reball kumikuulahallilla tekonurmella 2011-5/2012 (varastossa 5/2012-) tai ulkona Ikaalisten Kylpylässä nurmikolla vähäisellä käytöllä 2012 ja Porissa tekonurmella 2013. Ulkonakin siis ollut kuormittamatta eli kiinteästi pystyssä/ilmoissa eikä siis missään tapauksessa joka treeneissä/vuokrapeleissä veivattu ylös pystyyn, rytätty alas ja välivarastoitu ja sama uudestaan ja uudestaan kuten monesti tapahtuu vaan keväällä pantu pystyyn ja ilmoihin, ja sitten syksyllä lämpimässä hallissa pesty ja nätisti taiteltu talvisäilöön.
Toimitus
Nouto Kankaanpäästä tai Porista tai pienestä lisämaksusta toimitus ovelle.
Lisätiedot
Tuure Vehkamäki
Ässä Paintball / Creditor Pori
050-5787877
ma-pe klo 10-17
Myös pelkässä treenivahvuudessa saa olla ja pelitreenivieraaksi saa joukkueena tulla, olkaa yhteydessä!
Eli jos pelaat muissa joukkueissa tai haluat tutustua lajiin niin tervetuloa! Vuoro- ja pallohinnat soita 050-5787877 / Ässä. Treenit ke klo 18-20 ja la klo 14-16, lisäaikaa päälle porukan halujen mukaan. Valtaosin treenaamme perustekniikkaa noin 500 pallolla per keskiviikko ja lauantaisin porukasta riippuen myös pelinomaisia asioita mies miestä vastaan.
Pelitreenit omalle tiimillemme pyhittäen, vastustajia kaivaten, oman kalenterimme mukaan lähinnä kierrosten läheisyydessä.
Etsimme vuoden ympäri kaikentasoisia pelaajia SM-liigasta 3-divisioonaan. Voit olla mistä päin Suomea tahansa, kuten moni nykypelaajamme. Tämä ilmoitus ei vanhene. Ota heti tai koska tahansa yhteyttä ja jutellaan lisää!
Tarjoamme:
Mottomme on ”tosissaan muttei vakavasti” ja pilke on silmäkulmassa myös silloin, kun levyllä huudamme ”Henki - Voitto - Pisteet - Creditor!”.
Aloitamme kauden 2014 lajiharjoittelun leirin merkeissä Porissa 5.-6.4. Täysihoito pelaajien luona. Ota saman tien yhteyttä niin pääset mukaan heti alussa!
Terveisin,
Tuure Vehkamäki
Porin Paintball ry
Creditor Pori valmennus
050-5787877
Hyvää kommentointia ja hyviä pointteja satelee koko ajan.
Keskilippu toimii fantastisesti, aktivoi pelin alun ja tasapainottaa/"reiluuttaa" hyökkäyksen/puolustamisen loppuajaksi, kunhan kenttä on oikea. Mutta kuten Juice sanoi, niin silloin pelinopeus varsinkin alussa kasvaa ja siksi alustan tulee ehdottomasti olla tasainen ja turvallinen. Saisihan metsäpelaamiseenkin tulla vähän hyötyä pelaajille jotka ovat hyvässä kunnossa...;)
Porissa voidaan tarvittaessa pelata kierros vaikka Keskilippua kohta avattavalla Kaupunkentällä. Se on hiekkapintainen (poistettiin 800m3 pintaa) ja höylätty tiekarhulla ennen talojen tekemistä. Kentän koko 90 x 60 m antaa tilaa hyökätä. Tai pelit samankokoisella Speedball kentällä taikka molemmilla. Molemmat ovat 100% tasapuolisia kummastakin päädystä (symmetrisiä ja/tai kenttäpuoliskot peilikuvia). Speedin alusta nurmi/sammal, hemmetin kiva muttei luonnonpohjana tietenkään tasainen tai Kaupunkikentän tasoa. Jos kierros Porissa ja kisakentän tekonurmella tilaa, niin lupaan tarjota ilmaisen tutustumisvuoron.
Luonnoskuva kentästä (City) osana flyeria -> http://www.assapaintball.fi/index-KKR2013.pdf
Metsäpaintissa Keskilippu on ainoa "urheilullinen" pelimuoto, ja siksi kenttä tulee suunnitella tällä pelimuodolle. Jos kenttää tai sen pelattavuutta ei ole suunniteltu ja/taikka Keskilippu tuottaa tasapuolisuusongelmia, niin sitten joko keksitään selityksiä tai ratkaisukeinoja.
Tasapuolinen lippupaikka löytyy kun kellottelee juoksuaikoja ja ottaa tulosuuntien pelattavuutta huomioon molemmista näkökulmista - hyökkäys ja puolustus. Tämä vaatii aikaa ja kokemusta kentästä. Tulosuuntia ja kentän keskustaa voi myös muokata jotta lippupiste saadaan jälkikäteen tehtyä tasapuoliseksi. Jos ongelma on lipun nopea haku ja piilottaminen niin siihen voi puuttua myös säännöillä. Oliko vielä muuta...;)
Tämäkin laji ja tapahtumat kehittyvät... voisiko kierrosisänniltä hiljalleen toivoa parempia kenttiä?
Jos Keskilippu pelimuotona katsotaan kehittävän lajia ja tapahtumaa niin sitten löydetään keinot. Lähtökohdan ja tarpeen pitäisi olla selvä: kaikki keinot jotka edistävät joukkuelajeissa hyökkäämistä ja vaikeuttavat puolustamista tai vähintään pitävät nämä tasapainossa, pitää lajin ja tapahtuman kehittämisen nimissä käyttää. Tältä pohjalta Keskilippu on avainratkaisu ja jos tätä korttia ei käytetä niin "ei päästä eteenpäin".
Mulle häviäminen hyökkäämällä on arvokkaampaa kuin voittaminen puolustamalla.
Arto Piirainen sanoi:
Tuurelle:
Keskilippua on mietitty aina. Käytännössä se on ollut aina ongelmallinen kenttien kannalta. Keskilippua ei ole saanut mihinkään paikkaan missä se olisi molempien saatavissa yhtä helposti ja samalla puolustettavissa helposti.
Isoin ongelma on se tilanne jossa toinen juoksee aloituksesta hakemaan sen lipun ja piilottaa sen. 7 minuuttia metsäkentällä ei riitä tämän tilanteen ratkaisemiseen.
Mietittiin joskus mallia jossa olisi saanut 1 pisteen ensikosketuksesta lippuun ja 3 viemisestä sen päätyyn mutta sekin kuulosti ajatuksena hyvältä mutta toteutuksen ja potentiaalisten lippu juoksun/ tuomaroiniin kannalta vaikealta.
Varsinaisesti pelimuoto ei ole se ongelma. Motivaatio hyökkäämiseen on tultava pelaajista ja kentistä jotka mahdollistaa sen. Oli esimerkiksi tänä vuonna erikoista huomata nokialla että uudet suojat jotka olisi mahdollistanut agressiivisen painamisen eteen päin ja laitojen kautta vastustajan ahdistamisen jätettiin käyttämättä ja pelattiin vain niitä vanhoja tuttuja jo edellisenä kautena olleita suojia. Nokian kentällä on suojalta suojalle matkaa keskimäärin 5 metriä eli ne todella lähekkäin toisiaan.
Mitä seinäjoen kenttään tulee niin minusta Steelnuts näytti siellä miten hyökkäämällä voitetaan. Ne juoksi suoraan puoleen väliin ja yleensä pudotti toisen laidan heti melkein ensimmäisen 3 minuutin aikana. Eli sielläkin suosi kenttä sitä kuka otti riskin.
Moni puhuu siitä miten joku kenttä oli sellainen että siellä vaan istuttiin. Sellaista kenttää en nähnyt yhtään jokaisella kentällä joku joukkue oli keksinyt sen miten tullaa agressiivisesti, monelle vaan on se häviämisen pelko suurempi kuin voiton nälkä.
Näkisin että itsellä on näkemys noista kentistä aika pitemällä koska seisoin siellä kentällä aina koko turnauksen seuraten eri joukkueiden taktiikoita ja tapaa pelata. Hirvittävän moni puhuu siitä kuinka ei päässyt eteen päin kun joku kohta oli "tukossa" monesti tämä tukossa tarkoitti sitä ettei uskaltanut ottaa sitä riskiä kerkeääkö seuraavalla suojalle.
Miksi Urho pärjäsi on se että siellä on pelaajat joilla on kyky arvioda ehtiikö suojalle vaikka vastustaja kerkeisi reagoida liikkeeseen. Iso-Klla on kokemus pohjaa ja yhteen pelaamis taitoa. SPUlla on tuuri ja maltti ampua vasta kun on niin lähellä että osuu varmasti.
Ymmärrän Kimin turhautumisen istujia kohtaan. Tämä oli se miksi viimevuonna itse potkin uudistusta pisteytykseen joka suosii liputtamista.
Puolustaminen on samalla tavalla yksi taktiikka kuin hyökkääminen mutta pelkkä puolustus peli ei johda kuin keskinkertaiseen tulokseen sillä ei voiteta kierroksia. Puolustamisesta ei päästä mitenkään pois se on fakta.
Pudottamalla Roffia saadaan taas kompensoitua osuma tarkkuutta ja puolustaminen hankaloituu, onko tarkoituksen mukaista siihen en ota kantaa mutta sen se tekee. Se nähtiin jo tänä vuonna kun moni kompensoi tulinopeudella osumistarkkuutta aikasempiin vuosiin....
Mutta minusta ollaan jo päästy paljon eteen päin että mielipiteitä tulee ihmisiltä, SE ON OIKEASTI TÄRKEÄÄ !
Aina hoetaan pelaajilta pelaajille. Minä sanoisin että Metsäliigalta pelaajille
Kummiskin koko Sarjan tehtävä on palvella niitä jotka haluaa pelata ei pelkästään niitä jotka haluaa voittaa. Vaikka voittaminen on keskimääräisesti vitusti hienompaa kuin häviäminen niin olen sitä mieltä että hävitä yrittämällä on hienompaa kuin hävitä piileskelemällä.
Korostan pelin aktivointikeinoja ja pelimuotoa pisteytyksineen.
Olen vetänyt lähes pari tuhatta vuokrapeliä ja mun mielestä Päätylippupelejä aktiivisempi pelimuoto on aina ollut Keskilippu. Kohteen ollessa aloituksessa lähempänä kuin vastustajan päädyssä, hyökkääminen helpottuu, siitä palkitaan ja pisteytyksen ansiosta puolustamalla ei saa yhtään pistettä. Mikäli voitto tai pisteet kiinnostavat, sekä Keskilippupelin säännöt että pisteytys saavat varmasti joukkueet pelaamaan aktiivisemmin. Funtsin asiaa hetken Metsäliigan näkökulmasta ja tässä ehdotus.
Säännöt
Pisteytys
Lisäksi heitän esille tulleisiin ongelmiin/tavoitteisiin ratkaisumalleja.
Haaste 0: Mahdollisimman paljon pelaajia samaan paikkaan samaan aikaan.
Ratkaisu: Valtakunnallinen sarja.
Haaste 1: Tasoerot.
Ratkaisu: Kaikki vs kaikki pelit kahdessa 6 joukkueen alkulohkossa joita seuraa jatkopelit kolme kappaletta kaikille Juicen tapaan tai jos aika riittää, niin molemmista alkulohkoista 3 parasta ylempään ja 3 huonointa alempaan jatkosarjaan kaikki kaikkia vastaan.
Haaste 2: Joukkuemäärä kasvaa tai sen halutaan kasvavan.
Ratkaisu: Lohkojako, kaksi kenttää, kahdet tuomarit, kaksi sarjatasoa, kaksipäiväisyys.
Haaste 3: Pelin aktivointi
Ratkaisut: Keskilippu pelimuodoksi ja tasapuolinen kenttä.
Kommentti: Joukkueurheilussa paremman joukkueen pitää aina pystyä ja ehtiä voittamaan, hyökkääminen pitää mahdollistaa ja siitä tulee palkita. Puolustaminen, sen suosiminen tai tekeminen helpoksi, hyökkäyksen tekeminen riskialttiiksi, kontrollin siirtäminen kentältä ulkopuolelle (kisapaintin koutsaus) jne. ovat kirosanoja ja tappavat viihteen sekä kentältä että katsomosta. Muissa palloilulajeissa puolustus ei korostu hyökkäämisen kustannuksella, tässä lajissa on usein mahdotonta hyökätä jos vastustaja vain puolustaa. Siksi pelimuodolla, säännöillä, pisteytyksillä ja kentillä pitää hoitaa laji sellaiseen kuntoon, että pelaaminen ja katsominen antaa maksimaalisesti motivaatiota ja viihdettä - ilman tarvetta turhautua omaan lajiinsa.
Haaste 4: Kierrospisteytys
Ratkaisu: Perinteinen, sijaluvusta saa yhden pisteen käänteisesti. Tasaisuus ratkaisee koko kauden sijoitukset ja jännitys säilyy todennäköisemmin päätöskierrokselle saakka.
Haaste 5: Lohkojaon tasapuolisuus
Ratkaisu: Perinteinen, kokonaispisteiden mukaisesti parilliset ja parittomat eri lohkoihin.
Haaste 6: Tieto peliajasta
Ratkaisu: Tuomarit huutavat 3, 2 ja 1 viimeistä peliminuuttia, jolloin joukkueet muistavat/ehtivät hakea ratkaisua.
Jatkakaa.
Tässä jotakin aiheesta ja/tai vierestä.
Porissa olisi muuten ensi Metsäliigakaudelle tarjolla kaksi tasapuolista, niin alustan kuin suojiston suhteen, symmetristä kenttää. Kaupunkikenttä on kooltaan 90 x 60 m, höylätty hiekka-alustainen, 7 + 5 katua, 4 kaupunginosaa yhteensä 24 kuistillista katollista minitaloa katurekvisiittoineen. Kommunikointia helpottavat eriväriset kaupunginosat sekä talojen numerointi. Puistokenttä on 90 x 65 metrinen, nurmi-sammalalustainen, puusto harvaa ja alaoksatonta, alue sisältäen kaikenlaista keinotekoista/rakennettua suojaa teemalla Speedball. Tuomarointi olisi molemmissa helpompaa kentän koon ja näkyvyyden ansiosta, joten pelaaminen molemmilla samanaikaisesti olisi mahdollista. Lisätietoja kentistä ässän etusivun isosta bannerista.
Itse kun Ässän kenttiä olen nyt toistakymmentä suunnitellut ja rakennellut, niin olen aina kiinnittänyt huomiota kentän pelattavuuteen eli miten hyökkäyspeli saadaan helpommaksi ja puolustuspelaaminen hankalaksi. Esim. suojien koot, muodot, asemointi/suunta, etäisyydet jne. pääosin aina hyökkääjälle eduksi. Vuokra-/elämyspeleissäkin on tärkeää, että tavispelaajat eli valtaosa pelaajista kykenevät liikkumaan kentällä – osallistumaan - pelaamaan aktiivisesti - onnistumaan eikä vain kuluttamaan pallorahojaan takakentältä puolustaen ja kuuntelemaan aktiivisten kuittailua. On erinomaista jos itse kenttä "automaattisesti" ohjaa pelaajan ja koko ryhmän pelaamista aktiiviseen suuntaan. Tähän kun lisätään fiksut ja mielenkiintoiset pelimuodot, jotka entisestään motivoivat liikkumiseen, on kaikilla todella hauskaa! Esimerkiksi päätyjen lisäksi puolenvälin paikkeilla olevat valloitettavat kohteet, jotka saa haltuun päätykosketusta helpommin joskin hivenen vähemmillä pisteillä. Oman päädyn puolustaminen liikkumatta on helppoa, mutta puolenvälin ei ja jos puolenvälin kohteita olisi molemmissa laidoissa niin silloin parempi joukkue todennäköisesti ehtisi voittamaan ellei huonompi sitten innostuisi hyökkäämään.
Mitä tulee kisapelaamiseen niin kisoissa vastustaja halutaan voittaa, koska harva kun haluaa hävitä. Ja jos halutaan enemmän joukkueita ja ratkaisuja tasoeroihin, niin kaksi sarjatasoa auttaa asiaa. Eri vaihtoehtoja tarvitaan, kun pelaajat ottavat joko tosissaan muttei vakavasti tai jollakin kolmella muulla tavalla, näiden tekijöiden yhdistelmällä.
Porilaisetkin voisivat lähteä Metsäliigaan mukaan niin kenttäisäntänä kuin pelaajina jahka vanha M.U.L.E. saadaan herätettyä, nyt aika on mennyt tuohon hemmetin kisapainttiin.
Tervetuloa Poriin 2014!
Tuure Vehkamäki
M.U.L.E. Pori
050-5787877
SPBL Pori 7.-8.9.2013 kierrosinfo
Tervehdys kaikille painttaajille. Tässä kauden 2013 päätöskierroksen info.
Puitteet
Ässän pelikeskus on voimakkaassa rakennusvaiheessa valmistuen kaudelle 2014. Tekonurmipohjainen kisakenttä saadaan nippa nappa niukin naukin tyydyttävään kierroskuntoon. Ässän etusivulta saat kokonaiskuvan projektista ks. http://www.assapaintball.fi -> klikkaa iso yläbanneri. Sähkö ja vesi uupuvat, ja pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Osoite ja ajo-ohje
Uimarannantie 80, 28760 PORI (VT2:n varrella Porista 12 km Yyterin suuntaan, kentältä Yyteriin 10 km). Käänny vasen Uusiniitty/Preiviiki ja seuraa Lintutorni kylttejä. Ässän Paintball kyltin kohdalta varovasti ikkunat kiinni metsäkenttien läpi pellon parkkipaikoille.
Pysäköinti
Parkkitilaa on toistaiseksi rajoitetusti kenttien rakennustöistä johtuen. Ohjaamme saapuvaa liikennettä tarvittaessa.
Sähkö, vesi ja peseytyminen
Ei vielä tänä vuonna saatavilla valitettavasti. Pohjavesiuimala käytössä kaupunkikentän vasemmassa takakulmassa omalla vastuulla.
Kahvilateltta
Maksutapa vain käteinen raha. Myynnissä kaikkea pikkunälkään ja janoon - pientä, helppoa ja edullista muttei ruokaa.
Ruokailu
ABC-liikennemyymälä VT2:n varressa 10 km kentältä osoitteessa Tikkulantie 2, 28100 Pori.
Sairaala/päivystys
Satakunnan keskussairaala, Sairaalantie 3, 28500 Pori, puhelin: 02 627 71. Päivystyksen puhelinneuvonta 02 627 6868. Hätätapauksessa soita yleiseen hätänumeroon 112.
Majoitus
Ilmaista majoitusta Ässän kaupunkikentän taloissa vain 100 m kentältä. Hieman tasokkaampaa majoitusta saatavilla yhdeltä luukulta Maisa.fi. Tarjonta lähellä joko keskustassa 12 km päässä hotelleja yms. tai Yyterissä 10 km päässä mökki-, hotelli- ja camping-majoitusta, esimerkiksi mökkejä Yyteribeach Lomakeskus ks. Yyteribeach.fi.
Pelilistat ja aikataulut
Seuraa liiton tiedotusta Spbl.org.
Lisätiedot
Ennen turnausta ja päivystys turnauspäivänä, puhelimitse 050-5787877 Tuure Vehkamäki tai 050-5787878 Marjo Vehkamäki. Tässä ketjussa esitettyihin tiedusteluihin voinee liiton ja Creditor Porin väki toivottavasti vastailla, koska itsellämme aika menee toistaiseksi täysin kenttäprojektin parissa.
Lämpimästi tervetuloa sekä onnea ja menestystä kaikille joukkueille!
Terveisin,
Tuure Vehkamäki
Ässä Paintball
Creditor Pori
050-5787877