Suurpeli2016 TJ-ketju

Kimmo Kainulainen
Kimmo Kainulainen
@kimmo-kainulainen
8 vuotta sitten
2,375 viestiä

1629_discussions.pngEli Tänään Jäljellä 32 aamua Suurpeliin :).

Mm. Paintball.fi:n syksyn 2015 lukijakyselyn palautteessa toivottiin TJ-ketjun herättämistä henkiin, joten koitetaan löytyykö innokkaita kirjoittelijoita vai meneekö yksinpuheluksi :).

Tähän voi jokainen kiinnostunut kommentoida ja pistellä omia fiiliksiään Suurpelin eri puolista, muistelle vanhoja tai odotuksia tulevasta pelistä.


Mistä Suurpelissä on kyse? Jos tapahtuma on sinulle tuntematon, niin Suurpeli on Jämsässä järjestettävä leikkimielinen paintball-tapahtuma, jossa pidetään hauskaa isolla porukalla lennättäen värikuulia pitkin Jämsän Paintballin erilaisia kenttiä.

Peliä on järjestetty jo vuodesta 2003 saakka ja tapahtuma on matkan varrella kehittynyt ja myös kehittänyt suomalaista paintballia, kun hyväksi havaittuja sääntöjä ja muita ideoita on otettu käyttöön muuallakin järjestettävissä peleissä.

Tapahtumissa on nähty jos jonkinmoisia tehostepamauksia, ajoneuvoja sekä ennen kaikkea satoja pelaajia. Linkkejä:

Tämän vuoden pelin esittelyvideota:




--
Paintball.fi
Päijät-Hämeen Paintball ry

viimeisin viesti: @kimmo-kainulainen: 29/12/16 23:55:35
Kimmo Kainulainen
Kimmo Kainulainen
@kimmo-kainulainen
8 vuotta sitten
2,375 viestiä

1630_discussions.pngSuurpeliin jäljellä 29 aamua

Peliin valmistuvasta Suurpelin kaupungista on mennyt purkutöissä matalaksi niin Saluuna, Linja-autoasema kuin myös Alppimökki. Tai Saluunan kohdalla voisi kai puhua jostain muustakin kuin purkamisesta, kuten kuvasta näkyy :).

Lisäksi Alppimökin kohdalta ei häviä vain rakennus, vaan koko mäki siirtyy vähän toiseen paikkaan. Eli Suurpelissä taidetaan jälleen nähdä aika tavalla muuttunut kaupunki :).




--
Paintball.fi
Päijät-Hämeen Paintball ry
Kimmo Kainulainen
Kimmo Kainulainen
@kimmo-kainulainen
8 vuotta sitten
2,375 viestiä

TJ 26:

Suurpelissä pisteet eivät läheskään aina ole pelaajien mielessä ykkösasiana, mutta niitä on saanut vuosien varrella kerättyä mitä erilaisemmista asioista:

  • Alkuvuosina shakkikellojen tyyppisillä masiinoilla mitattiin sitä kuinka kauan mikin joukkue piti mitäkin aluetta hallinnassaan pisimpään. Kellot muuttivat muotoaan ja monimutkaistuivat kun joukkueita tuli lisää ja kun kohteena olevia paikkoja lisättiin tuntuvasti.
  • Sittemmin kellojen info alettiin kerätä pelialueella risteilevien kaapeleiden avulla, jolloin kentän tilannetta pystyi seuraamaan Kuivurin seinään tehdyltä taululta.
  • Ensin kellojen rinnalle ja sitten päällimmäiseksi pisteidenkeräämistavaksi tulivat ryntäyspaikat. Ne olivat lipulla merkattuja pisteitä, joiden hallinnasta sai tiettyyn aikaan pisteet, jonka jälkeen lippu siirtyi kentällä toiseen paikkaan. Niillä pelaajat saatiin paremmin liikkumaan eri puolille ja monipuolista kenttää aiempaan paremmin käyttöön.
  • Nykyisellään vain PST-miesten avulla tuhottavat bunkkerit ovat tavallaan ryntäyspisteitä nekin ja niiden avulla hyökkäys-puolustuspelin painopiste on saatu kivasti liikkumaan eri puolille kenttää, eikä peli sillä lailla muutu asemissa istukseluksi.
  • Lisäpisteitä on saatu kerättyä vaikka mistä, kentällä on ollut erilaisia kanistereita ja lippuja omaan tukikohtaan tuotavaksi, telaketjuvaunua on saatettu useampaan kertaan kaupungin halki, on ollut tarkka-ammuntatehtävää jne. Viime vuonna kentältä keräiltiin rantapalloja, joiden paikkaa ei sillä lailla ollut suoraan karttaa merkittynä, joten tiimien piti osaltaa päättää minkä verran aikaa niiden etsimiseen uhrattaisiin varsinaisen bunkkerinmetsästyksen rinnalla.

Lisäpistetehtäviä varmaan on ehtinyt unohtuakin, oletkos ollut suorittamassa jotain mainitsematonta?

Lieköhän tänä vuonna nähdään jälleen jotain uutta pisteytystä bunkkerien lisäksi?

Kuvasta isompi versio klikkaamalla, paluu selaimen takaisin-nuolella.

1631_discussions.jpg




--
Paintball.fi
Päijät-Hämeen Paintball ry

Tagit