voi poistaa

Pekka Suontausta
Pekka Suontausta
@pekka-suontausta
12 vuotta sitten
87 viestiä

saa poistaa


viimeisin viesti: @pekka-suontausta: 29/12/16 23:35:31
Pekka Suontausta
Pekka Suontausta
@pekka-suontausta
12 vuotta sitten
87 viestiä

hops, pika huutoina, kaikki menee kii perjentaina. 

Jesper Raevaara
Jesper Raevaara
@jesper-raevaara
12 vuotta sitten
454 viestiä

Toi kevlari: http://www.huuto.net/kohteet/paintball-kevlar-paineilmapullopullosuoja-ei-hv/241041944

taitaa olla vain DOT-leimalla, joten sitä ei edes saa suomessa leimattua lailliseksi. Mielestäni tuon myyminen Suomessa on arveluttavaa. Jos sen myy vaikka Venäjälle, missä DOT-leimatut pullot on ihan ok, niin se on mielestä ihan hyväksyttävää.

Pekka Suontausta
Pekka Suontausta
@pekka-suontausta
12 vuotta sitten
87 viestiä

Aih tässä maassa tarvitsee sissoksen hyväksynnän kaikelle ? 

Ei paha en tiennytkään. Perkele, on laajennut sissoksen toiminta jo pitkälle. 

Jesper Raevaara
Jesper Raevaara
@jesper-raevaara
12 vuotta sitten
454 viestiä

Tuo vastaukseni oli vain henkilkohtainen mielipiteeni, ei edustamani yrityksen mielipide.

Uskon kuitenkin, että jos kysytään mielipidettä Suomalaisilta paintballyrityksiltä (Paintball Sissos, Powerplay, Progames, Adventuures yms.) niin kaikki ovat kanssani samaa mieltä, ettei ole hyvien tapojen mukaista myydä Suomessa laitonta pulloa. Hyvin suurella todennäköisyydellä pullo menee käyttöön ja mahdollisen onnettumuuden sattuessa tulee ongelmia sekä käyttäjälle, että lajille. Toinen mahdollisuus on, että pelaajan päivä menee piloille, kun hänen pulloaan ei jossakin pelitapahtumassa täytetäkään.

En tiedä mikä tietämyksesi on painelainsäädännöstä ja siksi mainitsin asiasta.


Itse töideni kautta olen ottanut vaihdossa pientä korvausta vastaan useita DOT-pulloja asiakkailta pois, jotka joku pelaaja on ostanut hyvässä luulossa että niillä voisi Suomessa pelata.

Tarkoitukseni ei ole mitenkään vesittää käytettyjen tarvikkeiden myyntiä. Itsekin myyn käytettyjä tavaroita aina välillä pois. Monet lajin aloittajat aloittavatkin edullisilla käytetyillä aseilla. Edullisella hinnalla saadaan lajiin lisää harrastajia, mikä auttaa myös alan yrityksiä.

Mä voin maksaa pullosta postikuluineen 20e, niin saadaan pullo pois Suomen markkinoilta.

Jesse Hakala
Jesse Hakala
@jesse-hakala
12 vuotta sitten
34 viestiä

Valistakaapa vähän tyhmää mikä ihme on painelainsäädäntö?

Onko kyse nyt Kauppa- ja teollisuusministeriön päätöksestä yksinkertaisista painesäiliöistä?

Jesper Raevaara
Jesper Raevaara
@jesper-raevaara
12 vuotta sitten
454 viestiä

Pahoitteluni, jos olen yleistänyt termin tai termini on ollut epäselvä. Painelainsäädöntöön liittyviä juttuja ainakin:

– painelaitelaki (869/1999)
– kauppa- ja teollisuusministeriön päätös painelaiteturvallisuudesta (953/1999)
– kauppa- ja teollisuusministeriön päätös painelaitteista (938/1999)

Käsittääkseni tuo mainitsemani "kauppa- ja teollisuusministeriön päätös yksinkertaisista painesäiliöistä (917/1999)" ei koske paintballvarusteita vaan se on suunnattu muille painesäiliöille.

Tagit