Forumin käyttö @mikko-kurki-suonio

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
23/09/15 14:08:15
53 viestiä

Maxtactilta piippuja säädettävällä kierteellä



Tekniikka ja varusteet



No kaverihan tunnusti jo videolla, että suorat rihlat on parempi normikuulalla... Funktionaalisesti vaikuttaa suunnilleen samalta kuin J&J "suorarihlattu" piippu, joka mulla oli miljoona vuotta sitten. Onko siitä mitään hyötyä normipiippuun verrattuna on toinen juttu.

Elääkö niiden pyrstökuulien koko samalla tavalla kuin tavallisten? Jos se on pakko saada pyörimään, niin silloin rihlojen kannattaisi alkaa heti alusta... ei kuulosta fiksulta, että se lähtee ensin vapaasti liikkeelle ja sitten nykäistään kierteelle.

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
23/09/15 11:29:22
53 viestiä

Maxtactilta piippuja säädettävällä kierteellä



Tekniikka ja varusteet



En kyllä tajua, miksi kukaan haluaisi pistää nesteellä osittain täytetyn pallon pyörimään... First strikeista en sano mitään.

Mutta joo... nykyäänhän kaikki frontit on horoja, 0.700 tjsp. eli pallo on käytännössä aina ilmapatjan varassa loppumatkan.

Jos tykkäät, että sen pitää tukevasti nojata piipun seiniin koko matkan, helpoin ratkaisu on ostaa tiukahko yksiosainen piippu. Tai useampi, ne tahtoo olla samanhintaisia kuin fiinimpien settien bäkit.

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
17/09/15 13:30:11
53 viestiä

DYE M2



Tekniikka ja varusteet



Hmmm... donaviissataa ja toimitus luvataan kahdessa viikossa.

Ihan noin paljoa ei raha polttele taskussa, mutta eiköhän näitä kohta nähdä livenä.

Lukaisin myös manuaalin läpi. Mukana tulee erilaisia treenimoodeja (käytännössä kaikki aikalaskureita merkistä X laukauksen ampumiseen) ja screeniin voi vaihtaa oman buuttikuvan.

Varsinainen pneumatiikka näyttää perusteiltaan samalta vanhalta demarilta (missä ei sinänsä ole mitään vikaa), tosin käyttöpaine on saatu todella alas. 130psi on sitä luokkaa, mitä normi-cockerin LPR tuotti aikoinaan.


Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
17/09/15 11:12:56
53 viestiä

DYE M2



Tekniikka ja varusteet



Axet ja Vanquishit sukulaisineen on jo jonkun aikaa käyttäneet liittimiä rungon ja framen välillä. Onko ne siellä tyypillinen ongelmakohta?

Toi nyt sentään näyttää niin suunnitellulta, ettei kontakteja saa solmuun normaalisti mutkaa kasatessa.

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
17/09/15 10:04:10
53 viestiä

DYE M2



Tekniikka ja varusteet



Ladattava akku? En ole välttämättä kauhean ihastunut ajatukseen...

...toisaalta, ei mulla aikoinaan koskaan ollut mitään ongelmia mankelin akun kanssa. Patteri on vaan niin paljon helpompi vaihtaa, jos jotain ongelmia tulee.

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
11/09/15 13:13:32
53 viestiä

DYE M2



Tekniikka ja varusteet



Kuinkahan hyvin on oikeasti toiminut?

Akkukapasiteetti ja johdotukset on ongelmia airsoftissakin ja meidän kuulat on 10-15 kertaa painavampia...

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
11/09/15 12:55:18
53 viestiä

DYE M2



Tekniikka ja varusteet



Njoo, airsoftithan on. Periaatteessa saman tekniikan voisi skaalata peinttiin, mutta sitten olisi pullon tilalla auton akku tjsp.

Tai laitetaan maaliin viilajauhoa sekaan ja magneettikiihdyttimet mutkiin jos ei mitään kaasua saa käyttää ;) Ei tosin 9v patterilla siinäkään pitkälle pötkitä.

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
11/09/15 07:56:12
53 viestiä

DYE M2



Tekniikka ja varusteet



Olihan Tippmannilla se butaanimutka ja vuosia sitten...

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
01/09/15 08:54:22
53 viestiä

Tippmann FT-12-värikuula-aseiden takaisiveto



Tekniikka ja varusteet



Näin sinänsä kaikissa mekaanisissa painttimutkissa näkemäni varmistimet ovat ns. "trigger block" -varmistimia, eli ne salpaavat liipasimen liikkeen.

Ne eivät estä asetta laukeamasta, jos esim. virekynsi on kulunut (tai tahallaan "herkistetty") ja ase vaikka kolahtaa lattialle.

Blowbackin saa melko turvalliseksi päästämällä sen vireestä, mutta sekään ei ole idioottivarma keino. Riittävä tärsky perä edelle voi saada aseen laukeamaan. Sama juttu, kuin intissä viritettiin rynkky lyömällä perä maahan -- massan hitaus vie.

Eli sukka piippuun. Aina.

Mikko Kurki-Suonio
@mikko-kurki-suonio
01/09/15 09:01:20
53 viestiä

FT-12 Liipasin vika / Ominaisuus



Tekniikka ja varusteet



Vika on liipaisimessa, virekynnessä tai boltissa. Niin ja FT:ssä taitaa olla vielä välitystanko liipaisimesta virekynteen.

Vaihtele näitä osia "toimivan" aseen kanssa niin pääset sylttytehtaan jäljille. Jo silmämääräinen vertailu voi riittää.

Niin, ja kannattaa myös tsekata, että ko. osien tapit ja akselit on rungossa kunnolla kiinni ja oikeilla paikoilla (jälleen vertailu auttaa).

Ekana veikkaisin, että välitystangossa on turhaa klappia.

  3