Novice cup 2014 palaute.
Novice Cup tuli pelattua ja selvästi hauskaa oli monella. Kiitos kaikille jotka tuli paikalle ja iso kiitos kaikille jotka oli mukana järjestelyissä. Erityisesti kiitos Led Regionin porukalle jotka talkoilla tuomaroi turnauksen ja PH:n Porukalla joka talkoili paikan kuntoon. Sekä tietysti Paulukselle taulusta ja sen hoitamisesta sekä Jarille leiskan piirtämisestä eikä unohdeta Teroakaan.
Palautetta kaipaisin joukkueilta/pelaajilta millaista oli ja mitä voisi parantaa.
Peliaikaa tuli kaikille paljon suorastaa liikaakin. Alun perin oli odotus siihen kuuten joukkueeseen, ja sen mukaan laskettiin että kaikki jotka tulee pääsee pelaamaan paljon. Päivän aikana pelattiin 158 pistettä sekä ne jotka päättyi aikaan.
Nyt pelattiin 8 minuuttia 6:en pisteeseen. Tulevaisuudessa parempi voisi olla 4 pistettä 6:en minuuttiin.
Keskimääräisesti peleissä pelattiin 6 pistettä. Yhdessäkään pelissä ei pelattu yli 7:ää pistettä. Muutama peli meni 6-0 mutta suurin osa peleistä oli tulokseltaan luokkaa 4-2 pelatun pisteen keskimääräinen kesto oli siis noin minuutti.
Jos pelien määrä on sama kuin nyt oli, on peliaikaa fiksumpi laskea jonkin verran. Nyt tuli palautetta että palloa kuluu paljon ja väsymys alkaa painamaan. Silti perus fiilis tuntui olevan se että ihmiset tykkäsivät siitä että pelata saa ja paljon.
Pallo kulutukseen sen verran että muistelisin Dolls of Ballsin ampuneen 16 casea ja pelasivat 41 pistettä.Kun taas Iron Rookiesin 10 casea ja 37 pistettä eli eroja oli. Olisi kiva kuulla myös muiden lukuja.
Jos verrokiksi otetaan vaikka bootcampin 3 divari kierros Kirkkonummella jossa pelattiin 14 pistettä ja ammuttiin 11 Casea kumpi kuulostaa kivemmalta ? Olisiko jopa 1 puikko + boksi ollut sopivampi limitti ?
Formaatti poikkesi myös siinnä että päivän sijoituksen ratkaisi voitetut pisteet ei ottelut.
Jos olisi menty SPBL:n tyyliin olisi B.O.S valkoinen voittanut 6 voitolla ja yhdellä tasa pelillä. Dolls with Balls olisi ollut toinen 5 voittoa 2 tasapeliä ja Takeover Crew kolmas 5 voittoa ja 2 tappiota.
Nyt se että pelasi agressivisesti eteenpäin toi voiton Takeoverille koska kerkesivät takoa eniten pisteitä taululle. Joukkueiden ajatus mallista pelissä kertoneen se jos katsoo voitettujen pisteiden suhdetta hävittyihin.
Takeover 31 /9
Dolls with balls 29/12
B.O.S valkoinen 27/8
PH Paintball 21/25
Iron Rookies 18/19
Viper Ruby 12/26
B.O.S Sininen 11/26
Viper Jade 8/32
Järjestelyistä olisi mukava saada palautetta myös. Sen verran ainakin tiedetään että kulku aukot tarviisi olla isommat ja niitä saisi olla erikseen kentälle meneville ja pois tuleville.
Ilmahuolto tuntui toimivan vaikka käytössä oli vain yksi 2 hanainen filliasema. Edes pankkipullot ei olleet suuria, olikohan 30litraa kokonaistilavuus.
Porukka oppi pelaamaan tuplapitein jo muutaman pelin aikana ja siitä nostan hattua. Kun opastin että liputuksen jälkeen kannattaa lähteä pois, niin sitä tunnuttiin ottavan opiksi. Miksi jäädä odottamaan liputuksen tulosta, kun PSP säännöin liputtajan ollessa likainen on tulos no point. Tällä tavoin pitissä jäi aikaa enemmän valmistautua. En muista että kukaan olisi sekoillut päivän aikana pelivuoroissaan.
Lay out oli hyvä formaattiin eli siinnä ei ollut oikein mahdollista pakittaa puolustamaan kulmiin. Suojia oli sopivasti 4 pelaajaa varten. Tehtiin leiskasta symmetrinen niin ettei aloitus päälläkään ole merkitystä. Snakea ei ollut että senkään avulla ei saanut etua pelikokemuksesta.
Tuomareita meitä oli melkein kokoajan kentällä 8 mutta se 6 olisi kyllä riittänyt. Nyt pystyttiin kierrättämään tuomareita. Tuomareilta sain jo palautetta siitä että päivä meni nopeasti koska pelit kävi kokoajan eikä odottelua ollut. Sekä pelaajat kuunteli tuomareita todella hyvin.
Nyt toivoisin sitten palautetta niiltä jotka oli paikalla. Kaikki palaute on tarpeen jos halutaan kehittää tästä jotain tulevalle kaudelle. Mitä joukkueet tahtoisivat.
Oliko rostereiden pisterajat tarpeeksi kireät ?
Olisiko kiinnostusta tulevaisuudessakin vastaaville turnauksille?
Olisiko tällaiselle jopa kiinnostusta sarjamuotoisena, mutta silti avoimena kaikille?
Mitä voisi parantaa että saataisiin mahdollisimman kiinnostava sarja?
viimeisin viesti: @arto-piirainen: 29/12/16 23:46:44